Jubileumdeals: Feestelijke kortingen op heel veel producten! Bekijk acties 🎈

Retourneren & annuleren

Soms voldoet een product niet aan je verwachtingen of ontdek je een defect. We begrijpen dat het soms nodig is om een aankoop terug te sturen. Gelukkig is dat bij ons in de meeste gevallen gratis en bovendien heel eenvoudig. Wil je weten hoe je een artikel kunt retourneren? Alle informatie vind je hier op deze pagina.



Als je een bestelling hebt geplaatst in onze webshop, dan kun je deze (binnen 30 dagen) meestal gratis retourneren, zolang het in originele staat is.

Wil je een product retourneren dat via één van onze verkooppartners is gekocht (je herkent deze artikelen door de “Verkoop door …”, wanneer er geen Obelink op de puntjes staat)? Dan retourneer je het product direct naar de verkooppartner, je kunt de retour wel aanmelden bij de partner via je account, mits de bestelling via je account geplaatst is. Neem anders contact met ons op.


Het is mogelijk om je online aankoop te retourneren in onze winkel in Winterswijk. Let hierbij wel altijd op de retour- of garantievoorwaarden en neem de factuur van je bestelling mee.

We betalen je altijd terug op de manier waarmee je betaald hebt. Heb je bijvoorbeeld via Creditcard betaald, dan zie je het bedrag ook weer terug op je creditcard-afschrift. Het kan enige tijd duren voordat je de terugbetaling ziet, dit is afhankelijk van de betaalwijze.

Het is niet mogelijk om artikelen van verkooppartners in de winkel te retourneren, je herkent deze artikelen door de “Verkoop door …”. Wanneer er geen Obelink op de puntjes staat, wordt het artikel door een verkooppartner verkocht.

Je kunt je winkel-aankoop aan ons retour sturen door het Winkelaankoop retourneren formulier in te vullen. Hou er wel rekening mee dat je alle gegevens volledig en correct invult.


Retourtermijn
Je kunt je bestelling, binnen de retourtermijn van 30 dagen, aan ons terugsturen. Na je retouraanvraag heb je 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. In de meeste gevallen is retourneren gratis.

Heb je een product gekocht in de winkel? Dan gelden hiervoor dezelfde voorwaarden. Na aankoop heb je 30 dagen om je winkelaankoop te retourneren. Meld je retour aan via dit formulier.

Dit kun je niet retourneren

  • De Obelink giftcard (zowel de digitale als fysieke kaart)
  • Producten waarvan de verzegeling is verbroken
  • Producten die op maat zijn gemaakt of speciaal voor je zijn besteld

De beoordeling van je producten
We zorgen graag voor een snelle afhandeling van je retour. Daarom vragen we je om zorgvuldig met de producten om te gaan. Uiteraard mag je onze producten bekijken, zoals je dat in de winkel zou doen. In gebruik nemen van het product mag niet.

Wat mag wel?
Voorzichtig het tape doorsnijden, je bestelde product uitpakken, uit de verpakking halen en het product bekijken. Zoals:

  • Een stoel uit de verpakking halen en voelen hoe hij zit
  • De luifel uitpakken, voor de rail houden om te controleren of het de juiste maat is
  • Een (voor)tent uit de doos halen en opzetten op een schone ondergrond

Wat mag niet?
Je mag het product niet in gebruik nemen. Zoals:

  • Een stoel meenemen op vakantie
  • De luifel door de rail schuiven om te controleren of het de juiste maat is
  • Een (voor)tent opzetten op het natte gras en er met schoenen in gaan lopen

Waardevermindering
Neem je het product wel in gebruik, dan hebben wij het recht om kosten in te houden. Zijn er duidelijke gebruikssporen op het product aanwezig, dan kunnen wij het product niet meer als nieuw verkopen. We zullen dan een deel van de nieuwprijs inhouden. De rest van het aankoopbedrag zul je teruggestort krijgen.

Product van een verkooppartner retourneren
Wil je een product van een verkooppartner retourneren? Dan retourneer je het product naar de partner. Zij handelen jouw retour af. Via jouw account neem je contact op met de verkooppartner.

Gratis retourneren
Retourneren is voor de meeste producten gratis. Er geldt een uitzondering voor grote en zware producten die via grootverzending worden geleverd. De retourkosten hiervoor zijn afhankelijk van het afhaaladres. Bij je retouraanvraag wordt je hierover geïnformeerd.

Een retour meld je eenvoudig aan via jouw account

Na je retour
Als je een product retourneert, ontvang je de betaling zo snel mogelijk van ons terug. De terugbetaling vindt op dezelfde manier plaats als waarop je je online bestelling hebt betaald.

Tips voor je retour:

  • Zorg dat je het product niet beschadigt. Bekijk het, maar neem het niet in gebruik
  • Verpak je product altijd stevig, en het liefst in de originele doos
  • Maak gebruik van ons retourlabel zodat je gratis kunt retourneren
  • Stuur het gehele product, dus inclusief alle onderdelen, retour

Als je meer pakketten retour wil sturen dan dat je aan retourlabels hebt ontvangen, dan kun je een extra retourlabel bij ons aanvragen (mits je retouraanvraag binnen de 30 dagen retourtermijn valt).

Je vindt de optie voor een extra retourlabel in je account onder retourgegevens.

Omdat we snel beginnen met het verwerken van je bestelling, kunnen we geen veranderingen meer aanbrengen. Dat betekent dat we je bestelling niet meer kunnen wijzigen of annuleren

Indien je de bestelling wilt annuleren, raden we je aan om het pakket aan de deur te weigeren zodat het automatisch retour gaat naar ons.

We proberen je bestelling zo zorgvuldig mogelijk in te pakken, zodat deze onbeschadigd bij je aankomt. Het komt weleens voor dat het pakket of het product tijdens het transport toch schade oploopt.

Heb je een beschadigde levering ontvangen van DPD? Maak dan een aantal foto's van de beschadiging en meld het via dit formulier.

Is je bestelling (op afspraak) door een vervoerder voor grote verzendingen geleverd? Dan kun je dat het beste melden bij levering en eventueel de levering weigeren. Merk je de schade pas als de vervoerder weg is, dan kun je het alsnog bij ons melden via dit formulier.

Mis je een product uit je bestelling of heb je nog niks ontvangen? Controleer eerst of alle pakketnummers uit je bestelling al geleverd zouden moeten zijn volgens de vervoerder, hou er rekening mee dat je bestelling in meerdere delen geleverd kan worden.

Je kunt je bestellingen en de pakketnummers terug vinden in je account onder Mijn bestellingen.

Is er iets kapot of beschadigd geraakt tijdens de levering, heb je een verkeerd artikel ontvangen? Neem dan contact met ons op via dit formulier.

Controleer eerst of alle pakketnummers uit je bestelling al geleverd zouden moeten zijn volgens de vervoerder(s), hou er rekening mee dat je bestelling in meerdere delen geleverd kan worden.

Je kunt je bestellingen en de pakketnummers terug vinden in je account onder Mijn bestellingen.

Mist er toch nog wat uit je bestelling en is er niks meer onderweg? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Dat is vervelend! Misschien is het pakketje bij de buren afgeleverd? Als dit niet zo is onderzoeken wij graag bij DPD waar je pakket is gebleven. Om het onderzoek op te kunnen starten willen we je vragen het Pakket niet ontvangen formulier in te vullen.

Als je te horen hebt gekregen dat je van ons een terugbetaling krijgt, dan kan het nog een tijdje duren voordat je deze terugbetaling terug kan vinden op je bankrekening of in je PayPal-account.

Hoe lang het duurt voordat je de terugbetaling op je rekening ziet, is afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt bij het afrekenen van de bestelling:

  • iDEAL Binnen een paar uur staat het bedrag op je rekening
  • Creditcard: Na ongeveer 5 dagen is het bedrag te vinden in je Creditcard afschrift
  • PayPal: Het bedrag staat binnen 24 uur op je PayPal-account
  • Bank betaling: Binnen 5 dagen na ontvangst van je gegevens zie je het bedrag terug