Retour aanmelden

Als je een bestelling hebt geplaatst in onze webshop, dan kun je deze (binnen 30 dagen) meestal gratis retourneren, zolang het in originele staat is. Woon je op de Waddeneilanden? Dan is retourneren alleen mogelijk bij een DPD-punt op het vaste land.

Wil je een product retourneren dat via één van onze verkooppartners is gekocht (je herkent deze artikelen door de “Verkoop door …”, wanneer er geen Obelink op de puntjes staat)? Dan retourneer je het product direct naar de verkooppartner, je kunt de retour wel aanmelden bij de partner via je account, mits de bestelling via je account geplaatst is. Neem anders contact met ons op.


Als je meer pakketten retour wil sturen dan dat je aan retourlabels hebt ontvangen, dan kun je een extra retourlabel bij ons aanvragen (mits je retouraanvraag binnen de 30 dagen retourtermijn valt).

Je vindt de optie voor een extra retourlabel in je account onder retourgegevens.

Het is mogelijk om je online aankoop te retourneren in onze winkel in Winterswijk. Let hierbij wel altijd op de retour- of garantievoorwaarden en neem de factuur van je bestelling mee.

We betalen je altijd terug op de manier waarmee je betaald hebt. Heb je bijvoorbeeld via Creditcard betaald, dan zie je het bedrag ook weer terug op je creditcard-afschrift. Het kan enige tijd duren voordat je de terugbetaling ziet, dit is afhankelijk van de betaalwijze.

Het is niet mogelijk om artikelen van verkooppartners in de winkel te retourneren, je herkent deze artikelen door de “Verkoop door …”. Wanneer er geen Obelink op de puntjes staat, wordt het artikel door een verkooppartner verkocht.

Als je bestelling door de grootte en/of het gewicht niet door DPD is geleverd maar door een andere vervoerder, kun je ook je retour online via je account aanmelden. Het retourproces werkt alleen wel anders: we komen het product dan namelijk bij je ophalen. Na het aanmelden van je retour nemen wij contact met je op over de afhaling. Mogelijk rekenen wij voor het ophalen retourkosten, maar hierover informeren we je vooraf.

Heb je als gast besteld? Meld dan je retour aan via ons retourformulier.

Ja! Je kunt een Tweedekansproduct net als een standaardproduct tot 30 dagen na ontvangst retourneren.

Je kunt in je account eerst controleren of je de bestelling wel via je account hebt geplaatst. Als je bestelling daar niet zichtbaar is, heb je als gast besteld. Probeer in dat geval je retour aan te melden via ons retourformulier. Lukt dat ook niet? Dan is de retourtermijn van 30 dagen voorbij.

Als je het product niet wilt houden, mag je het product retourneren binnen 30 dagen na ontvangst. Je kunt een product retourneren als het niet gebruikt is en in de originele verpakking zit.

Of je je product nog kunt retourneren buiten onze retourtermijn van 30 dagen hangt van een aantal zaken af. Wij kijken dit graag voor je na. Neem in dit geval telefonisch contact met ons op.


Of wij je een korting kunnen aanbieden is afhankelijk van het merk van het product en of de beschadiging geen invloed heeft op de werking van het product. Hoe hoog de korting is, hangt af van de grootte van de beschadiging. Soms is een omruiling het beste. Neem hiervoor contact met ons op zodat we het voor je kunnen oplossen.


Wij sturen je een digitaal retourlabel per e-mail. Het is niet mogelijk om een pakketlabel bij een DPD pakketshop te kopen of uit te laten printen. Misschien kun je vrienden of familie vragen het retourlabel voor je te printen.