Retour onjuist afgehandeld

Retourtermijn
Je kunt je bestelling, binnen de retourtermijn van 30 dagen, aan ons terugsturen. Na je retouraanvraag heb je 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. In de meeste gevallen is retourneren gratis.

Heb je een product gekocht in de winkel? Dan gelden hiervoor dezelfde voorwaarden. Na aankoop heb je 30 dagen om je winkelaankoop te retourneren. Meld je retour aan via dit formulier.

Dit kun je niet retourneren

  • De Obelink giftcard (zowel de digitale als fysieke kaart)
  • Producten waarvan de verzegeling is verbroken
  • Producten die op maat zijn gemaakt of speciaal voor je zijn besteld

De beoordeling van je producten
We zorgen graag voor een snelle afhandeling van je retour. Daarom vragen we je om zorgvuldig met de producten om te gaan. Uiteraard mag je onze producten bekijken, zoals je dat in de winkel zou doen. In gebruik nemen van het product mag niet.

Wat mag wel?
Voorzichtig het tape doorsnijden, je bestelde product uitpakken, uit de verpakking halen en het product bekijken. Zoals:

  • Een stoel uit de verpakking halen en voelen hoe hij zit
  • De luifel uitpakken, voor de rail houden om te controleren of het de juiste maat is
  • Een (voor)tent uit de doos halen en opzetten op een schone ondergrond

Wat mag niet?
Je mag het product niet in gebruik nemen. Zoals:

  • Een stoel meenemen op vakantie
  • De luifel door de rail schuiven om te controleren of het de juiste maat is
  • Een (voor)tent opzetten op het natte gras en er met schoenen in gaan lopen

Waardevermindering
Neem je het product wel in gebruik, dan hebben wij het recht om kosten in te houden. Zijn er duidelijke gebruikssporen op het product aanwezig, dan kunnen wij het product niet meer als nieuw verkopen. We zullen dan een deel van de nieuwprijs inhouden. De rest van het aankoopbedrag zul je teruggestort krijgen.

Product van een verkooppartner retourneren
Wil je een product van een verkooppartner retourneren? Dan retourneer je het product naar de partner. Zij handelen jouw retour af. Via jouw account neem je contact op met de verkooppartner.

Gratis retourneren
Retourneren is voor de meeste producten gratis. Er geldt een uitzondering voor grote en zware producten die via grootverzending worden geleverd. De retourkosten hiervoor zijn afhankelijk van het afhaaladres. Bij je retouraanvraag wordt je hierover geïnformeerd.

Een retour meld je eenvoudig aan via jouw account

Na je retour
Als je een product retourneert, ontvang je de betaling zo snel mogelijk van ons terug. De terugbetaling vindt op dezelfde manier plaats als waarop je je online bestelling hebt betaald.

Tips voor je retour:

  • Zorg dat je het product niet beschadigt. Bekijk het, maar neem het niet in gebruik
  • Verpak je product altijd stevig, en het liefst in de originele doos
  • Maak gebruik van ons retourlabel zodat je gratis kunt retourneren
  • Stuur het gehele product, dus inclusief alle onderdelen, retour

Als het product dat je retourneert aan de retourvoorwaarden voldoet krijg je het volledige aankoopbedrag teruggestort op je rekening. Het geld wordt op dezelfde manier terugbetaald als waar je ook mee betaald hebt. Lees ook onze retourvoorwaarden.

Wij beoordelen en handelen elk geretourneerde product apart af. Soms is het ene product eerder gecontroleerd en verwerkt dan het andere. We vragen je om dit nog even af te wachten.

Je kunt zelf via je account onder het kopje ‘Mijn retouren’ extra retourlabels aanvragen. Kies voor ‘Eerdere retourzendingen’, selecteer het product en klik op ‘Extra retourlabel’.

In je account kun je de status van je retouraanvraag volgen. ‘Retouraanvraag in behandeling’ betekent dat je retourzending nog onderweg is of dat we het nog gaan controleren, ‘retouraanvraag afgehandeld’ betekent dat we je product hebben verwerkt en dat je binnen 5 werkdagen je geld terugkrijgt.